Service is geen afdeling, maar een mentaliteit!
Met alleen het binnen halen van nieuwe klanten ben je er nog niet! Het spel begint bij het binnen houden van bestaande klanten en dat bepaalt voor een belangrijk deel het succes van jouw bedrijf. De dienstverlening van de aftersales afdeling is vaak de reden voor klanten om bij een organisatie te blijven maar ook om juist afscheid te nemen. Jouw aftersales medewerkers komen regelmatig in contact met klanten. In veel gevallen zelfs vaker dan de account- of salesmanager. Dus hoe belangrijk is het dan dat jouw aftersales team perfect met klanten kan omgaan?
Trainingen voor binnendienst en buitendienst
IMPROVE biedt trainingen aan die erop gericht zijn om al uw aftersales medewerkers (zowel binnen- als buitendienst) klantgericht te laten denken en handelen. We trainen en coachen hen om zich in te leven in de behoeften van de klant (mindset) om vervolgens een klantgerichte houding te ontwikkelen (attitude). Uw klanten zullen deze klant- en actiegerichte attitude ervaren als onderscheidend, persoonlijk en waardevol.
Ambassadeurs
Juist het verlenen van extra service kan voor jouw klant reden zijn om met jouw bedrijf zaken te gaan doen, te blijven doen of je aan te bevelen bij derden. De servicemedewerkers zijn op deze manier de ambassadeurs van jouw bedrijf, en dankzij blijvende inzichten doen zij het net even beter dan de concurrent. En dat maakt het verschil!
Wil jij ook het serviceniveau van jouw organisatie verder perfectioneren?
Maatwerk aftersales trainingen
- Commerciële trainingen voor de binnendienst
- Trainingen op het gebied van klantgerichtheid voor o.a. servicemonteurs en front office service medewerkers
- Optimaliseren van de servicegerichte mentaliteit
- Professioneel kunnen omgaan met klachten en klachtenmanagement
- Het beïnvloeden van de Netto Promotor Score door klantvriendelijk gedrag